lørdag den 8. maj 2010

Orientation & worldview

Idag (8/5) sov jeg dejligt længe til kl.9.00, fik lidt morgenmad og et halv køligt bad, da der ikke har været så meget sol idag. Ellers har dagen idag været stille og rolig og jeg bliver egentlig lidt træt fordi jeg ikke er så fysisk aktiv, tror jeg.
Jeg forberedte mig lidt til dagens timer ved at skrive nogle tanker ned og sørge for at få en til at finde nogle bind til at lave bind for øjnene aktiviteter. Han blev ved med at sige ”yes I have 20” mens jeg kunne se han kun havde 3 i hånden, men jeg tænkte hvis han siger han har dem så har han dem vel. Yderligere var det svært at finde et audiokabel til at forbinde min computer med stereoanlægget, da det skulle lånes af en privat.

Men den første time kom da i gang og vi startede med et oplæg jeg lavede omkring hvordan vi orienterer os i verden ud fra vores indre ”model af verden” der i stor grad skaber den måde vi oplever virkeligheden på om vi oplever den som god eller dårlig og vigtigheden af at opdage hvad det er for en historie vi fortæller os selv om verden. Derefter lavede vi en lille ”introspection” til nummeret ”Say Goodbye” af Bliss.

Til slut gik vi udenfor og lavede ”kram et træ” øvelser med bind for øjnene 2 og 2 med efterfølgende sharing i gruppen, meget vellykket.
Dette lavede jeg med 2 grupper af ca. 20 elever i hver. Det var så min optakt til de samtale timer der kom efterfølgende, hvor de skal studere kort over Ladakh (mange af dem har ikke set kort over Ladakh før). Jeg tænkte jeg ville give dem oplevelsen af at selvom de ikke har studeret kort før, så har vi alle et indre kort som vi orienterer os efter som i virkeligheden er meget vigtigere. Nu har de i hvert fald begge oplevelser med sig.

KH Johannes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere